Lapar nasi

Di PWTC ketika ini, sedang berlangsung Defense Services Asia Exhibition yang ke 11. Ia mengumpulkan 'taikun-taikun' yang sentiasa hauskan darah dan mengaut keuntungan dari apa yang dipanggil 'KEDAMAIAN'. Tahi lembu.

Apa yang berlangsung disana hanyalah perjanjian dan tepuk tampar bersama 'taikun-taikun' yang dapat menyumbangkan teknologi persenjataan. Teknologi terkini dan canggih untuk meragut nyawa dengan lebih efektif. Teknologi terbaik untuk meragut nyawa keluarga yang sedang berehat-rehat di rumah menonton TV.

Apakah Kerajaan Malaysia diambang peperangan?

Apa yang kita perlukan ialah bekalan makanan yang mencukupi. Lihat sahaja krisis makanan yang sedang berlaku bukan sahaja di negara ini tetapi di seantero dunia. Buta? Oh, tidak. Kelabu mata sahaja.





Kemungkinan juga akan berlaku satu lagi pengeboman C4.

Bila kita membuat kiraan dan congak, perjanjian tersebut pastinya akan melibatkan komisyen berbilion-bilion. Berapa banyak bilion tu? Cukup utk sara keluarga-keluarga yang sedang mencongak untuk muncul di rancangan Bersama Mu.

Sementara itu, kenapa perlu tunduk kepada tekanan PBB? Apa salahnya Iran? Adakah mereka yang sedang menganyang penduduk Iraq saban hari? Adakah mereka yang sedang membakar hangus rumah-rumah di Palestin?

Tidak, tetapi mereka adalah kuasa Islam yang sedang bangkit. Lantang mengenai penjajahan Israel keatas bumi Palestin. Walau OIC hanya tidur dan berkumpul ramai-ramai mengutuk yang kemudiannya balik ke negeri masing-masing tidur diatas katil yang mewah. Bersama anak dan menantu mereka.

Darah adalah perniagaan bagi mereka yang senantiasa melaungkan KEDAMAIAN





*

Maaf, hari ini aku sedikit marah

3 comments :

  Anonymous

April 25, 2008 at 12:53 AM

hm.

kadang-kala saya doakan Malaysia menghadapi peperangan. Dari belia sampai yang tua semuanya sudah rosak.


Ciri-ciri anti-semitik tu... baik/bagus kah?

  manusia ganjil ikan yu

April 25, 2008 at 9:00 AM

anti semitik itu hanyalah dongengan.

yahudi dan zionis berlainan.

  Anonymous

April 26, 2008 at 12:03 AM

hmm.

dang, betul betul.