Aku kesunyian

Aku, Razman atau lebih senang dikenali sebagai Man Lipas. Aku terkenal di arena perlumbaan haram atau dalam bahasa mudahnya 'illegal racing'. Ramai pelumba-pelumba jalanan yang kecewa di tangan ku. Skyline putih milik ayahku jarang menghampakan.

Dimalam minggu aku tidak perlu bersusah payah seperti lelaki-lelaki lain. Tidak perlu berkaca mata hitam di malam hari, tidak perlu menyisir rapi rambut dan tidak perlu menyelungsur setiap kelab-kelab malam. Petik sahaja jari, kesemua wanita Melayu berdada besar dan berambut perang jatuh kedalam pelukanku.

Sebut sahaja jalan mana, akulah rajanya. Ramai yang pucat jika dicabar olehku.


2 minggu lepas, malam minggu. Seingat aku, aku didalam perjalanan menuju ke Genting Highland. Parti Zouk jarang sekali ku lepaskan. Sendirian. Pasti bertiga ketika jaga. Threesome. Jalan sedikit basah selepas hujan. Sambil meneguk beer, aku melakukan drift. Tiba diselekoh kegemaranku berdekatan dengan Gohtong Jaya, aku menukar kepada gear yang lebih rendah..




Gelap. Sunyi.


***


Aku masih lagi diselekoh ini. Kesunyian. Aku perlukan seorang teman. Sekiranya kamu terlihat seorang lelaki berbaju compang camping penuh dengan darah serta kepala terburai berdiri di tepi selekoh itu. Itulah aku. Kemarilah temani aku. Aku kesunyian.

Aku masih lagi bergelar raja jalanan.

2 comments :

  Firewabbit

April 11, 2008 at 5:10 PM

hahah. there was one time my father kena tahan dgn perempuan bwk "anak" di jalan lama nak ke kemaman. serammmm dehhh.

  Anonymous

April 11, 2008 at 5:30 PM

thumbs up!