Khinzir





Islam adalah syumul dan berkompromi dengan bukan Islam. Islam tidak mengganggu hak bukan Islam untuk meminum arak, judi dan memakan khinzir. Itu hak mereka.

Dan, diketika ini media massa perdana sedang meniupkan propaganda berkenaan khinzir. Ladang khinzir yang bernilai RM100 juta.

Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pemodenan Pertanian, Pengurusan Sumber Alam dan Pembangunan Usahawan negeri, Yaakob Sapari, pula berkata kerajaan negeri tidak membiayai projek itu, sebaliknya sebuah syarikat swasta tempatan akan melabur RM100 juta memajukannya secara berkelompok dan tersusun, termasuk kos pembelian tanah dan pembinaan kemudahan asas lain.


Seperti yang kita ketahui, projek ini telah pun diluluskan oleh kerajaan negeri yang ketika itu diperintah oleh Dr Khir Toyo,

SHAH ALAM 8 April – ...Beliau mendakwa projek bernilai RM100 juta yang akan dilaksanakan di Sepang itu sebenarnya telah diluluskan pada 30 Januari lalu oleh kerajaan negeri sebelum ini.


Ladang babi ini adalah cubaan untuk 'centralize'kan kesemua ladang-ladang khinzir haram ataupun yang halal supaya ianya terkawal. Tiada pencemaran kepada alam sekitar. Di Selangor sendiri bersepah ladang-ladang khinzir. Ladang moden itu juga nanti lengkap dengan segala peralatan untuk mengelakkan kumbahan najis khinzir itu dari mencemar persekitaran.

Jangan risau, khinzir sehingga ke waktu ini masih lagi didapati tidak pandai merempit di Litar Sepang.



Nota kaki : Sengaja tidak menggunakan gelaran 'Babi' bagi mengelakkan arahan untuk menyamak blog ini

0 comments :