Saya suka makan aiskrim

2 minggu lepas,

Ayah sedang menonton TV. Buletin Utama.

"Ayah, ayah nak tak sikit aiskrim Boboy ni", tanya Boboy

"Tak apalah Boy, Boy makan je la".

"Jahanam betul Lim Kit Siang, dengan Raja pun berani derhaka!".

"Kenapa ayah?".

"Tengok tu, Raja dah setuju pilih menteri besar tapi dia boleh suruh orang bawahan dia boikot", tegas Ayah.

"Kurang ajar, melayu Perak pun satu. Dipangkahnya DAP buat apa?", tegas Ayah lagi.

Slurp, slurp, slurp.

"UMNO itu sikit punya bagus. Tolong melayu. Isk"

"Tapi ayah, semua calon yang bertanding dekat Perak tu UMNO ke?"

"Err, tak".

Slurp, slurp, slurp




*




Hari ini.

Ayah sedang menonton TV. Buletin Utama.

"Ayah, kenapa MB Terengganu baru kena pecat dari UMNO?".

"Sebab melawan kata pucuk pimpinan parti", terang Ayah.

"Tapi, bukankah Sultan yang pilih?".

"Orang-orang UMNO pun menderhaka ke ayah?".

"err, melayu sama melayu tak apa Boy".

"Aiskrim Boboy ada lagi?".

"Minta sikit".

Slurp, slurp, slurp.



*Update : "Ayah saya kata MB baru Terengganu tidak jadi dipecat. Takut dengan Sultan saya rasa".


Slurp, slurp, slurp.

4 comments :

  ATONAL MICROTONAL

March 24, 2008 at 11:07 AM

Makin lama makin kelakar kan politik Malaysia ni? Aku pun pelik macammana wakil rakyat tak pandai bercakap bahasa malaysia/inggeris boleh jadi wakil rakyat.

kalau macam tu gua pun nak tanding lah.

  manusia ganjil ikan yu

March 24, 2008 at 8:04 PM

gua support lu dude.
serious.
tapi ada projek calling2 la gua

  Unknown

September 14, 2008 at 1:55 PM

ese ado cilok ini entri..
dan di publish di sini
http://ayares151.blogspot.com/2008/09/aiskrim.html

Setolah diolah sesodap ghaso..

Jangan saman.. ese peminat ekau. ( aksi jilat ) ..dan ese takdok duit nak bayar loyer..

  manusia ganjil ikan yu

September 15, 2008 at 9:46 AM

aku ada peminat?
gila la..
aku tulis biasa2 je..
lately x aktif sebab bz di tmpt kerja baru.
kalao ada masa aku menulis lagi